Tematy prac magisterskich- marketing

Ostatnia aktualizacja 28 marca 2024

W końcu nadszedł ten czas, że musisz zmierzyć się z wyzwaniem pt. “praca magisterska z marketingu”? Tylko przed rozpoczęciem pisania pracy, trzeba mieć ciekawy temat? Jeśli szukasz podpowiedzi, jakimi kryteriami kierować się przy wyborze tematu pracy magisterskiej z marketingu, żeby nie żałować decyzji, jesteś we właściwym miejscu. Zapraszam do lektury.

Marketing- kilka słów wstępu

Kierunek, który wybrałeś, już od lat cieszy się zainteresowaniem wśród kandydatów na studentów. Dlaczego? To przyszłościowe studia, dające wiele możliwości pracy: od agencji reklamowych, działy marketingowe w firmach i korporacjach, start-upy po marketing internetowy.

W swojej pracy magisterskiej musisz wykazać się odpowiednią wiedzą z dziedziny marketingu i jego mechanizmów, jak i umiejętnościami analitycznymi czy kreatywnym myśleniem przy części badawczej. Przemyślana decyzja związana z tematem pracy i przedmiotem badań to kluczowe kwestie w procesie pisania pracy zakończonym sukcesem. Na co zwrócić uwagę przed wyborem tematu z marketingu? Czytaj dalej.

Nie mam czasu czytać! Potrzebuję szybkiej pomocy z wyborem tematu pracy!! Kliknij poniżej ⬇
–>Przykładowe tematy z 22 kierunków>>
–> Indywidualna pomoc z tematem>>

–> Pomoc z Twoją pracą licencjacką>>
–> Pobierz przykładową pracę licencjacką>>

Nie wiem, jak zacząć. Masz coś dla mnie?
–> E-book- Jak Napisać Pracę Dyplomową W Tydzień>>

tematy prac magisterskich z marketingu

Tematy prac magisterskich- marketing. Jak wybrać dobry temat?

Przed wyborem tematu pracy magisterskiej z marketingu porządnie przemyśl 2 kwestie: Twoje plany zawodowe i pomysł na badania w pracy.

1. Twoje plany zawodowe po studiach

Rozważmy trzy najpopularniejsze opcje studenta stojącego u progu ukończenia studiów z marketingu:

  • Student zdecydowany. Czy jesteś studentem, który ma “pomysł na siebie ” po studiach? Jeśli tak, to super! Swoje sprecyzowane plany spróbuj połączyć z tematem pracy magisterskiej. Wiedza i doświadczenie badawcze może Ci “pomóc” w szukaniu pracy w konkretnej firmie.
  • Student niezdecydowany. Nie wiesz, gdzie chciałbyś pracować? Nie wiesz, co chcesz robić zawodowo po studiach? Jest na to sposób. Zastanów się, jaka dziedzina marketingu wydaje Ci się najciekawsza i szukaj tematu z tego zakresu. A może masz jakieś szczególne zainteresowania, które mógłbyś wykorzystać do opracowania tematu pracy? Najlepsze połączenie to przyjemne z pożytecznym.
  • Student pracujący. Potrzebujesz uzupełnić kwalifikacje? A może jesteś obrotnym studentem, który łączy studia i pracę? Sprawdź, porozmawiaj z promotorem, czy obszar, którym zajmujesz się zawodowo, możesz wpleść do tematu pracy. Ułatwi Ci to pisanie pracy czy przeprowadzenie badań, a przy okazji możesz też rozwinąć swoje kompetencje zawodowe.

Świadomy wybór tematu zgodnie z Twoimi planami zawodowymi czy zainteresowaniami może Ci pomóc w szukaniu pracy.

2. Pomysł na badania w pracy

OK, projekt tematu już jest. Teraz zastanów się nad badaniami, jakie możesz przeprowadzić w ramach wybranego zagadnienia z marketingu. Przede wszystkim upewnij się, że badania są realne do przeprowadzenia! Lepiej wymyślić prostsze badania, które będzie łatwiej przeprowadzić i opracować niż “zaszaleć” z trudną metodą badawczą i mieć problemy na każdym etapie procesu badawczego. 

Co z tego, że wymyślisz ciekawe badania, jeśli firma czy sklep internetowy nie będzie chciał Ci udostępnić wewnętrznych materiałów i danych marketingowych albo manager działu marketingu wybranego przedsiębiorstwa nie będzie chciał współpracować z Tobą. Nastąpi bolesne zderzenie studenckich, młodych ambicji i marzeń z szarą rzeczywistością…

Po więcej informacji odsyłam Cię do artykułów:

<< Jak dobrze wybrać temat pracy licencjackiej lub magisterskiej?

<<Jak wybrać temat pracy dyplomowej i uniknąć plagiatu? .

Propozycje 5 tematów prac magisterskich z pomysłami na badania z marketingu

A teraz przechodzę do głównego tematu artykułu. Oto lista 5 tematów z różnych obszarów marketingu, zdecydowanie nowoczesnego, wraz z propozycjami badań, jakie możesz przeprowadzić.

1. Znaczenie marketingu internetowego w budowaniu przewagi konkurencyjnej firm tradycyjnych na przykładzie przedsiębiorstwa X

Pomysły na badania:

  • Analiza poziomu satysfakcji klientów i ich opinii o konkurencyjności badanej  firmy na rynku po zastosowaniu nowych- cyfrowych kanałów dystrybucji i obsługi konsumenta na podstawie ankiety.
  • Wywiady/ ankieta z pracownikami przedsiębiorstwa jak zastosowanie elementów marketingu internetowego w firmie wpłynęło na ich efektywność w pracy i konkurencyjność firmy.

2. Istota blogów firmowych jako narzędzia do budowania relacji z klientem na przykładzie sklepu internetowego X

Pomysły na badania:

  • Zbadanie jak treści przekazywane na blogu badanej firmy wpływają na jej wiarygodność i decyzje zakupowe klientów na podstawie ankiety.
  • Subiektywna ocena pracowników badanego sklepu, jakiego rodzaju treści umieszczane na blogu (np. artykuły, poradniki, newslettery itp.) najefektywniej wpływają na wzrost zaangażowania klientów i ich decyzje zakupowe (wywiad lub ankieta).

3.  Analiza efektywności influencerów w promocji marek modowych/kosmetycznych/fitnessowych na przykładzie firmy X

Pomysły na badania:

  • Analiza kampanii marketingowej wybranej firmy z branży modowej/kosmetycznej/fitnessowej z wykorzystaniem wizerunku influencera na postrzeganie danej marki/ producenta, przewagę konkurencyjności na rynku w oczach konsumenta ( wywiady).
  • Analiza wpływu rekomendacji produktów danej marki modowej/kosmetycznej/fitnessowej  przez influencera oddziałuje na decyzje zakupowe i postrzeganie danej marki przez jej/ jego obserwatorów na podstawie ankiety. 

4. Wpływ negatywnych opinii na postrzeganie wizerunku marki oraz strategie radzenia sobie z nimi na przykładzie firmy X

Pomysły na badania:

  • Analiza efektywności różnych sposobów reakcji na negatywne opinie w internecie oraz ich oddziaływania na postrzeganie danej marki w oczach klienta na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród konsumentów lub analizy odpowiedzi firmy na negatywne opinie w komentarzach.
  • Zbadanie, czy istnieje zależność między negatywnymi komentarzami o danej marce a lojalnością wobec niej stałych klientów na podstawie ankiety z klientami lub wywiadów z pracownikami firm od spraw marketingu.

5. Analiza nowoczesnych strategii marketingowej branży ekologicznej na przykładzie sklepu internetowego/firmy  X

Pomysły na badania:

  • Ocena podjętych działań marketingowych i propozycji zwiększenia konkurencyjności badanego sklepu czy firmy na podstawie analizy danych.
  • Zbadanie, czy obecność certyfikatów ekologicznych sprzedawanych produktów ma znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów na podstawie ankiety skierowanej do konsumentów.

Proszę, nie kopiuj tych tematów czy pomysłów na badania!  Przygotowałem je jako Twoją inspirację, aby ułatwić Ci opracowanie własnego tematu.

Tematy prac z marketingu a Jednolity System Antyplagiatowy

Choć marketing to dynamicznie rozwijająca się dyscyplina naukowa, i tak wiele tematów prac magisterskich powtarza się. Ryzyko wykrycia plagiatu przez system JSA  jest wciąż wysokie. Co zrobić, żeby nie mieć poważnych nieprzyjemności z promotorem?

Sprawdź nasz kurs: Piszę Bez Plagiatu»

150 tematów prac licencjackich i magisterskich z marketingu

Dalej masz problem z wyborem tematu? Mamy coś dla Ciebie! 150 przykładowych tematów z marketingu.

Dlaczego warto z nich korzystać?

✔ tematy są unikalne, nie znajdziesz ich w Internecie,

✔ gwarancja dostępności materiałów,

✔ błyskawicznie przygotujesz plan,

✔ nie są zawiłe, dzięki temu szybko napiszesz pracę,

✔ tematy są zarówno badawcze, jak i teoretyczne,

✔ każdy błyskawicznie dostosujesz do swoich potrzeb,

✔ zapewniamy późniejsze wsparcie na każdym etapie pisania,

✔ dostępne za grosze.

Możesz pobrać zarówno całość, jak i pakiety po 50 tematów.


Nie czekaj! Skorzystaj ze sprawdzonych rozwiązań!

Tematy z marketingu 1–150 (POBIERAM ⬇)


Profesjonalna pomoc

Gdybyś jednak potrzebował pomocy w wyborze tematu swojej pracy magisterskiej z logistyki, bardzo chętnie Ci pomożemy – sprawdź zakres oferowanych usług lub skontaktuj się z nami.

Nie zapomnij o prezencie!

Podsumowanie

W tym artykule pokazałem Ci przykładowe tematy prac magisterskich z marketingu wraz z propozycjami badań.  Praktycznie wszystkie związane są z marketingiem internetowym czy współczesnym, czyli podążają za dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku.

Wszystkie też tematy oparte są na badaniach przeprowadzonych w konkretnych firmach. Takie są wymogi uczelni wyższych od pracy magisterskiej. Praca nie może być wyłącznie teoretyczna…

Będę pisał do znudzenia i jeszcze jeden dzień dłużej?. Przed ostateczną akceptacją tematu przez promotora upewnij się, że firma, w której chcesz przeprowadzić badania, jest chętna do współpracy. W razie  problemów- próbuj zmodyfikować pomysł na badania czy temat. Możesz też odezwać się do Magistra na 5. ? Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *