Ostatnia aktualizacja 14 września 2024
Praca licencjacka z marketingu wywołuje u Ciebie niepokój i stres? Już nie musisz się martwić! Jesteśmy tu, aby Ci pomóc. W tym przewodniku znajdziesz skuteczne wskazówki dotyczące pisania pracy z marketingu. Bez konieczności spędzania bezsennych nocy. Podzielę się z Tobą praktycznymi wzorcami i schematami, które będą Ci pomocne na każdym etapie pisania pracy. Otrzymasz także cenne wskazówki, których nie poznasz na standardowych wykładach.
Ten artykuł jest obszerny, możesz więc go zapisać w zakładkach i powracać do niego w dogodnym dla Ciebie czasie.
Nie mam czasu czytać! Potrzebuję szybkiej pomocy z pisaniem pracy dyplomowej z marketingu!
Kliknij i zobacz, co mogę Ci zaoferować
–> Pomoc z Twoją pracą licencjacką
–> Pobierz przykładową pracę licencjacką
Nie wiem, jak zacząć. Masz coś dla mnie?
–> E-book- Jak Napisać Pracę Dyplomową W Tydzień
Opcja średnio szybka. Dobrze przygotuj się do pisania pracy. Czyli przeczytaj ten artykuł i wpisy podlinkowane. W ten sposób unikniesz wielu błędów i zaoszczędzisz mnóstwo czasu (Będziesz efektywnie pracował, a nie patrzył, jak mijają kolejne minuty, a Twój kursor w Wordzie nie ruszy się z miejsca).
Opcja szybka. Skorzystaj z materiałów dodatkowych za niewielką opłatą. Linki znajdziesz w artykule. Dobry wzór pracy na pewno przyśpieszy Twój proces pisania. Mega polecamy też e-book praca dyplomowa w tydzień>
Opcja ultra szybka. Oferujemy nasze usługi na każdym etapie pracy. Ja i mój zespół jesteśmy profesjonalistami. W zdecydowanej większości przypadków jesteśmy w stanie pomóc w 2-3 dni. Po prostu napisz>>
Jak sprawnie napisać pracę licencjacką i magisterską z marketingu? Dlaczego powstał ten artykuł?
Skrzynka pocztowa Magistra na 5 jest dosłownie zalewana wieloma mailami od sfrustrowanych studentów z zapytaniami:
- Z jakich części powinna składać się praca licencjacka z marketingu?
- Jak zacząć pisać pracę licencjacką z marketingu?
- Czy praca licencjacka z marketingu koniecznie musi zawierać część badawczą?
- Jakie metody badawcze wykorzystać w badaniu? Czy wystarczy wywiad lub ankieta, czy może trzeba stosować bardziej skomplikowane metody statystyczne?
- Jakie są najlepsze tematy z marketingu, aby bezproblemowo napisać pracę?
- Jak sprawnie przygotować bibliografię i napisać plan z marketingu?
- Czy na blogu Magister na 5 znajdę jakiś przykład pracy magisterskiej z marketingu?
- W jaki sposób możesz pomóc, gdy już zacząłem pisać pracę z marketingu?
Aby zaoszczędzić swój czas na udzielanie odpowiedzi i z myślą o Tobie, Studencie, żebyś uzyskał informacje na nurtujące Cię pytania od razu, postanowiłem napisać ten artykuł. Jest dość długi i obszerny, wręcz naszpikowany ważnymi informacjami. Dlatego zapisz go w ulubionych. Nie przerażaj się jego długością. Możesz go czytać fragmentami dotyczącymi Twojego elementu pracy.
Czy posiadasz przykładowe prace magisterskie badawcze z marketingu?
Tak, dysponuję w sklepie Magistra na 5 sporą liczbą przykładowych prac licencjackich i magisterskich z marketingu. Za symboliczną opłatą możesz mieć wzór dobrze napisanej pracy. Jest to jeden z najlepszych sposobów, żeby zacząć pisać swoją pracę. Gdy masz wzorcowy przykład poszczególnych elementów pracy, łatwiej będzie Ci napisać swoją. Przekonaj się o tym sam!
Fragmenty przykładowej pracy magisterskiej badawczej z marketingu od Magistra na 5 (kliknij, aby powiększyć).
Pobierz ten przykład pracy dyplomowej z marketingu w pdf>>
Czy posiadasz w swoich zbiorach przykładowe prace licencjackie i magisterskie z marketingu?
Tak. Szczególnie mogę Ci polecić poniższe:
Analiza metod i znaczenia kreowania wizerunku marki praca licencjacka
Analiza świadomości i oczekiwań klientów sklepu z żywnością ekologiczną X praca licencjacka
Znaczenie Social mediów jako współczesnych narzędzi promowania przedsiębiorstw praca licencjacka
Zobacz więcej przykładowych prac licencjackich i magisterskich z marketingu >>
Dlaczego nie warto pobierać darmowych prac z marketingu z internetu?
Jestem zagorzałym przeciwnikiem ściągania bezpłatnych prac z platform internetowych, takich jak Chomikuj. Uważam, że to strata czasu.
Poświęcasz swój cenny czas, który możesz wykorzystać na uczciwe pisanie pracy, na przekopywanie internetowych śmieci. Po kilku godzinach odkryjesz, że nie ma to sensu, a Twój mózg będzie tak zblazowany, że będziesz myślał tylko o zimnym piwku, a nie o pisaniu. Zmarnowane pół dnia.
Jeśli Cię nie przekonałem, daj mi jeszcze jedną szansę. Temat darmowych przykładów poruszyłem szeroko w tym artykule.
Przykładowa praca licencjacka. 11 niezbędnych elementów >>
Czy masz coś dla studentów, którzy chcą szybko nauczyć się pisania pracy?
Dla zapracowanych, leniwych, spóźnionych z pracą, bez motywacji itd., dosłownie dla każdego studenta, cenną pomocą będzie poniższy e-book!
E-book- Jak Napisać Pracę Dyplomową W Tydzień>>
Kliknij i przeczytaj. To pierwszy materiał, od którego musisz zacząć przygodę z pisaniem pracy.
Jak napisać pracę licencjacką i magisterską z marketingu- 12 kluczowych elementów
1. Wybierz dobry temat pracy licencjackiej i magisterskiej z marketingu
Marketing to jeden z najbardziej popularnych kierunków studiów. Wiele zagadnień z tej dziedziny zostało już opisanych w różnym ujęciu przez studentów. Dlatego podejdź poważnie do wyboru tematu.
Nie wybieraj oklepanych obszarów marketingu, bo promotorzy mają ich po dziurki w nosie. Wybierz temat związany ze współczesnym marketingiem, z nowymi trendami sprzedaży i reklamy.
Teraz poznaj kilka najważniejszych zasad, dzięki którym wybierzesz odpowiedni temat pracy:
- Aktualność i znaczenie. Wybieraj tematy aktualne, “na czasie”, które wyróżnią Twoją pracę spośród wielu prac z odgrzewanymi wielokrotnie tematami. Wybierz tematykę poruszającą nowe obszary współczesnego marketingu.
- Dostępność źródeł. Musisz sprawdzić, czy dla wybranego tematu będzie odpowiednia ilość pozycji bibliograficznych. Zwłaszcza dotyczy to nowych zagadnień marketingowych.
- Twoja pasja i zainteresowania. Szukaj tematu zbliżonego do Twoich preferencji. Pisanie pracy na temat, który Cię interesuje, jest dużo przyjemniejszy.
- Realność przeprowadzenia badań. Zastanów się, czy badania odnośnie Twojego tematu są możliwe do przeprowadzenia. Sprawdź, czy będziesz miał dostęp do odpowiednich materiałów, danych, narzędzi.
- Zakres tematu. Temat nie może być zbyt ogólny, szeroki (trudność z rzetelną analizą tematu, wielością informacji), ani też zbyt sprecyzowany (problem z bibliografią, materiałami do badań).
Pamiętaj, że zawsze możesz poprosić promotora o pomoc przy ostatecznym sprecyzowaniu Twojego tematu. Jego zadaniem jest rozwiać Twoje wątpliwości i doradzić.
Czytaj więcej o wyborze tematu pracy dyplomowej z marketingu ?
Jak dobrze wybrać temat pracy licencjackiej lub magisterskiej z marketingu?
Potrzebujesz pomocy w wyborze tematu pracy licencjackiej i magisterskiej z marketingu?
Jeśli nadal masz problem z wyborem tematu albo masz utrudniony kontakt z promotorem- ekipa Magistra na 5 chętnie Ci pomoże!
Usługa pomoc w wyborze tematu >>
150 przykładowych tematów prac dyplomowych z marketingu >>
2. Napisz bibliografię z marketingu
Starannie, rzetelnie przygotowana bibliografia świadczy o profesjonalizmie studenta oraz solidnych i wiarygodnych fundamentach naukowych Twojej pracy.
Oto kilka wskazówek, jakie wytyczne brać pod uwagę przy przygotowywaniu bibliografii:
- Wiarygodność i rzetelność źródeł. Korzystaj tylko ze sprawdzonych i renomowanych w środowisku akademickim pozycji bibliograficznych. Zwłaszcza uważaj przy używaniu źródeł internetowych. Te z domeną .edu czy .gov są najpewniejsze, ale i tak je zweryfikuj.
- Aktualność bibliografii. Wybrane pozycje do Twojej bibliografii nie mogą być starsze niż ostatnie 5-6 lat. Fundamentalne pozycje, które nie mieszą się w tym przedziale, nie mogą przekraczać 20% całej bibliografii.
- Różnorodność źródeł. Niestety Twoja praca nie może opierać się wyłącznie na źródłach internetowych… W bibliografii muszą się znaleźć książki, czasopisma branżowe, akty prawne itp. Możesz też wykorzystać dokumenty firmowe, dane z badań rynkowych, czy webinary.
- Jednolitość stylu bibliograficznego. Trzymaj się jednego stylu zapisu wykorzystanych pozycji w całej bibliografii.
- Pełne dane bibliograficzne. Sprawdź, czy każde źródło w Twojej bibliografii ma pełne informacje.
Praca licencjacka powinna zawierać przynajmniej 40 źródeł, a magisterska- 60.
Chcesz poznać sposoby na szybkie i skuteczne szukanie bibliografii? Zajrzyj do poniższego artykułu.
Czytaj więcej o przygotowaniu bibliografii ?
Jak przygotować bibliografię do pracy dyplomowej?>>
Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu bibliografii pracy licencjackiej lub magisterskiej z marketingu?
Przygotowywanie bibliografii możesz też zacząć od zakupu bazy przynajmniej 150 pozycji bibliograficznych z marketingu. Przyśpieszy Ci to proces tworzenia Twojej listy źródeł naukowych.
Pomoc w wyborze tematu >>
Przykładowa bibliografia z marketingu>>
3. Przygotuj plan pracy dyplomowej z marketingu
Przygotowywanie planu do pracy można spokojnie porównać do tworzenia strategii marketingowej nowego produktu. Zanim wprowadzisz go do sprzedaży, musisz zbadać rynek, rozpoznać potrzeby konsumentów czy określić cele.
Podobnie jest z pracą licencjacką. Plan jest Twoim drogowskazem, dzięki któremu wykreujesz kształt swojej pracy.
Ważna zasada: Nigdy nie zaczynaj pisać pracy bez akceptacji planu przez promotora!
Czytaj więcej o przygotowaniu planu pracy dyplomowej z marketingu ?
Jak napisać dobry plan pracy licencjackiej i magisterskiej?>>
Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu planu pracy magisterskiej z marketingu?
W sytuacji, gdy Twój drogowskaz skierował Cię na nieznane wody lub po prostu nie masz czasu na pisanie planu- odezwij się do nas!
Pomoc w przygotowaniu planu pracy z marketingu>>
Przykładowe plany prac dyplomowych z marketingu >>
4. Przygotuj konspekt pracy licencjackiej z marketingu
Natomiast konspekt pracy licencjackiej z marketingu można porównać do briefu dla agencji reklamowej. Tutaj bardziej szczegółowo opisujesz koncepcję swoich działań marketingowych. Podobnie konspekt, zawiera więcej elementów niż plan pracy.
Jakie elementy powinien zawierać konspekt, opisałem w poniższym artykule.
Czytaj więcej o przygotowaniu konspektu pracy dyplomowej ?
Jak napisać konspekt pracy licencjackiej i magisterskiej?>>
Potrzebujesz pomocy w napisaniu konspektu pracy licencjackiej lub magisterskiej z marketingu?
Pomoc w przygotowaniu konspektu pracy z marketingu>>
Przykładowy konspekt pracy z marketingu >>
5. Napisz rozdziały teoretyczne pracy dyplomowej z marketingu
Tworzenie bibliografii czy planu albo konspektu pracy to była lekka rozgrzewka. Teraz przechodzimy do biegu długodystansowego, którym jest część teoretyczna pracy.
Przede wszystkim pamiętaj o plagiacie! To zmora studentów! Nawet pisząc samodzielnie pracę, może zostać uznana przez system JSA za plagiat! ??
Dlatego przede wszystkim:
- Opisując teorię danego autora, przedstaw ją własnymi słowami, czyli parafrazuj i dodaj przypis.
- Cytując dokładnie jakiś fragment, używaj cudzysłowie, ale nie przesadzaj z ilością definicji…i koniecznie pamiętaj o przypisie.?
- Upewnij się, jaki styl przypisów Cię obowiązuje w pracy i konsekwentnie go przestrzegaj. Rób przypisy na bieżąco, łącznie z podaniem stron.
- Wszystkie rozdziały teoretyczne powinny mieć zbliżoną ilość stron.Rozdział powinien zawierać od 15 do 20 stron.
- Opisuj dane zagadnienie marketingowe, opierając się na różnych źródłach, np. artykuły, statystyki, książki czy badania rynkowe. Przedstaw je wyczerpująco z różnych perspektyw.
- Wzbogacaj treść rozdziałów o wykresy, tabele, zdjęcia.
- Na końcu każdego rozdziału powinno być krótkie podsumowanie.
Zobacz kilka stron przykładowego rozdziału teoretycznego z marketingu
Teoria to temat rzeka, więc jeśli podane przeze mnie zasady nie wyczerpują Twoich wątpliwości- przeczytaj poniższe artykuły.
Czytaj więcej o pisaniu rozdziałów teoretycznych ?
Jak napisać rozdział w 1 dzień?>>
Rozdział teoretyczny w pracy dyplomowej. 7 patentów na przyśpieszenie pisania
Pomoc w napisaniu rozdziału teoretycznego pracy dyplomowej z marketingu
Pomoc w rozdziale teoretycznym>>
Przykładowe rozdziały teoretyczne z marketingu >>
6. Przygotuj swoje narzędzie badawcze do pracy z marketingu
Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że najbardziej w pracach z marketingu sprawdza się ankieta i wywiad. Studenci też często decydują się na analizę dokumentów. Można też wykorzystać eksperyment i obserwację. Wybór metod badań powinien być przede wszystkim uwarunkowany tematem i celem pracy.
Użyj kwestionariusza ankiety, jeśli chcesz zbadać: opinię, postawę czy zachowania respondentów wobec danego produktu czy reklamy.
Użyj kwestionariusza wywiadu, gdy chcesz uzyskać pogłębione informacje o zachowaniach klientów czy dokonać analizy strategii marketingowej.
Użyj analizy dokumentów, gdy chcesz dokonać analizy materiałów reklamowych, raportów, strategii marketingowych firm i ich wewnętrznych dokumentów, przeglądu stron internetowych czy mediów społecznościowych.
Użyj arkusza obserwacji, gdy chcesz dokonać obserwacji zachowań konsumenta, np. w sklepie podczas zakupów lub w czasie korzystania z aplikacji.
Użyj autorskiego arkusza eksperymentu, gdy chcesz zbadać, jak zmiana jednego czy kilku czynników wpływa na zachowanie konsumenckie.
Zobacz przykładową ankietę z marketingu
Zobacz przykładowy wywiad z marketingu
Jeśli chcesz poznać dokładniej zasady konstruowania poszczególnych narzędzi badawczych- skorzystaj z odpowiedniego artykułu.
Czytaj więcej o przygotowaniu narzędzia badawczego ?
Jak przygotować wywiad w pracy licencjackiej i magisterskiej>>
!!!Studium przypadku w pracy licencjackiej i magisterskiej
Potrzebujesz pomocy w napisaniu ankiety/wywiadu do pracy licencjackiej lub magisterskiej z marketingu?
Pomoc przy ankiecie/wywiadzie >>
Przykładowe ankiety do prac dyplomowych z marketingu>>
Przykładowe wywiady do prac dyplomowych z marketingu >>
7. Przygotuj metodologię do pracy licencjackiej z marketingu
Teraz już wkraczamy na wyższy level w procesie pisania pracy licencjackiej czy magisterskiej. W tym miejscu musisz opisać całą procedurę badawczą, jaką planujesz przeprowadzić, aby uzyskać dane do ich interpretacji.
Zastanów się przede wszystkim nad celem, hipotezami i problemami badawczymi. Dobierz odpowiednią metodę, technikę i narzędzie badawcze. Ważną kwestią jest też określenie grupy badawczej, która poddana będzie Twoim badaniom.
Moim zdaniem, trzeba mierzyć swoje siły na zamiary! Nie ma co się rzucać na głęboką wodę z wyborem skomplikowanej metody. Dzięki prostym metodom też można uzyskać wystarczające i ciekawe wyniki bez pojawienia się siwizny na głowie.?
Wśród popularnych metod badawczych z marketingu można wymienić analizę statystyczną czy analizę dokumentów. Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem metod sondażowych.
Dzięki kwestionariuszowi ankiety czy wywiadu można uzyskać interesujące dane o potrzebach, zachowaniach czy preferencjach konsumentów.
Czytaj więcej o przygotowaniu metodologii pracy dyplomowej ?
Jak przygotować metodologię?>>
Metodologia w pracy dyplomowej- wszystko, co musisz wiedzieć>>
Potrzebujesz pomocy z metodologią z marketingu?
Pomoc przy części badawczej >>
Przykładowa metodologie z marketingu ankieta >>
Przykładowa metodologie z marketingu analiza dokumentów>>
Przykładowa metodologie z marketingu wywiad>>
8. Przeprowadź badania / Przygotuj rozdział badawczy pracy licencjackiej z marketingu
Pisanie rozdziału badawczego to analiza i interpretacja uzyskanych danych w badaniu. Temat rozległy, dlatego skorzystaj z artykułu, który poświęcony jest tej części pracy.
Czytaj więcej o przygotowaniu rozdziału badawczego ?
Jak przygotować rozdział badawczy? >>
Pamiętaj jedną ważną kwestię. Z Twojej analizy danych powinieneś uzyskać odpowiedź na postawione przed rozpoczęciem badań cele i problemy badawcze. Twoje wnioski powinny też potwierdzić lub podważyć postawione przez Ciebie hipotezy!
Jeśli jednak Excel, tabelki i wykresy oraz analiza danych trochę Cię przeraża lub sprawia jakąkolwiek trudność, przez którą stoisz w miejscu z rozdziałem badawczym, skorzystaj z oferty ekipy Magistra na 5.
Potrzebujesz pomocy w rozdziale badawczym z marketingu?
Pomoc przy części badawczej >>
Przykładowy rozdział badawczy z marketingu ankieta >>
Przykładowy rozdział badawczy z marketingu analiza dokumentów>>
Przykładowy rozdział badawczy z marketingu wywiad>>
9. Napisz wstęp pracy licencjackiej z marketingu
Wstęp to pierwsze zetknięcie czytelnika z Twoją pracą. Można go porównać do reklamy produktu. Jeśli zainteresujesz nią konsumenta, zdecyduje się on na zakup. Podobnie jest ze wstępem pracy licencjackiej czy magisterskiej. Dobrze napisany, zaintryguje czytelnika do zapoznania się z całą treścią Twojej pracy.
Jak dobrze napisać wstęp? Patrz niżej.
Czytaj o pisaniu wstępu ?
Jak napisać wstęp do pracy dyplomowej? >>
Potrzebujesz pomocy w napisaniu wstępu pracy magisterskiej z marketingu?
Pomoc z napisaniem wstępu >>
Przykładowy wstęp pracy dyplomowej z marketingu >>
10. Napisz zakończenie pracy licencjackiej z marketingu
Zakończenie pracy licencjackiej czy magisterskiej to idealne miejsce, aby podkreślić wartość i istotę Twoich badań dla współczesnego marketingu. To miejsce na dokonanie podsumowania wyników badań i wyciągnięcia wniosków. Warto tu też podać rekomendacje na przyszłość, czyli jakie obszary odnośnie Twojego tematu pracy warto zgłębić dokładniej.
Czytaj więcej o pisaniu zakończenia ?
Jak napisać zakończenie pracy dyplomowej? >>
Potrzebujesz pomocy w napisaniu zakończenia pracy magisterskiej z marketingu?
Pomoc z napisaniem zakończenia >>
Przykładowy zakończenie pracy dyplomowej z marketingu >>
11. Napisz streszczenie pracy dyplomowej z marketingu
Celem streszczenia jest zwięzły i krótki przegląd Twojej pracy- jej celu i metodologii badań, głównych wyników i wniosków. Streszczenie jest “wizytówką” Twojej pracy.
Pamiętaj o zawarciu w streszczeniu 3-5 słów kluczowych, które najbardziej oddają istotę zagadnienia Twojej pracy!
Czytaj więcej o pisaniu streszczenia pracy dyplomowej z marketingu ?
Potrzebujesz pomocy w napisaniu streszczenia pracy magisterskiej z marketingu?
Pomoc z napisaniem streszczenia >>
Przykładowe streszczenie pracy dyplomowej z marketingu>>
12. Napisz dyskusję pracy licencjackiej z marketingu
W tej części pracy wykaż się umiejętnością myślenia analitycznego. Dokonaj tu krytycznej oceny własnych wyników i wniosków badań w porównaniu z odkryciami naukowymi opisanymi już w literaturze.
Nie bój się pisać o ograniczeniach czy niespodziankach, jakie spotkałeś w procesie badawczym. Będzie świadczyło to o Twojej rzetelności i wiarygodności.
Czytaj więcej o pisaniu dyskusji ?
Jak napisać dyskusję w pracy z marketingu >>
Potrzebujesz pomocy w napisaniu dyskusji pracy magisterskiej z marketingu?
Pomoc z napisaniem dyskusji >>
Przykładowe dyskusja pracy dyplomowej z marketingu >>
Czy tak ma wyglądać każda praca licencjacka i magisterska z marketingu? Czy przedstawiony schemat “przejdzie” u promotora?
Pokazałem Ci, jak powinna wyglądać standardowa praca licencjacka i magisterska z marketingu. Czy ten wzór zadziała na Twojej uczelni?
Tego nikt Ci nie zagwarantuje. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że przedstawiony w tym artykule wzorzec licencjatu czy magisterski z reguły jest zatwierdzany przez promotorów. Na pewno musisz dostosować go do wytycznych swojego uniwersytetu.
Mam nadzieję, że tym artykułem zmobilizowałem Cię do zabrania się za pisanie pracy i przyśpieszyłem Ci ten proces. Powodzenia!
Trochę już wiem, jak napisać pracę licencjacką z marketingu. Co dalej?
Naucz się pisać pracę w godzinę.
–> E-book- Jak Napisać Pracę Dyplomową W Tydzień
Zobacz, jakie materiały mogę Ci jeszcze zaproponować.
–>Sklep Magistra na 5
Jeżeli potrzebujesz pomocy, po prostu napisz.
–> Wyślij pytanie