Jak zrobić spis treści w Wordzie? Kompletny poradnik

Ostatnia aktualizacja 19 września 2024

Jak zrobić spis treści w Wordzie? Pytanie zadawane przez tysiące studentów, którzy zmarnowali wiele godzin na ręcznym robieniu tej części pracy. W tym wpisie pokażę Ci, jak szybko zrobić spis treści w pracy dyplomowej. Same konkrety do wdrożenia w kilka minut.

Spis treści artykułu

Masz problem ze swoją pracą dyplomową?

W tym możemy Ci pomóc
Wypełnij formularz, odpowiedź dostaniesz w max. 24 H

  1. temat pracy –wypełnij formularz»
  2. plan pracy  wypełnij formularz»
  3. bibliografia wypełnij formularz»
  4. metodologia badań i narzędzie badawcze wypełnij formularz»
  5. rozdział badawczy wypełnij formularz»
  6. formatowanie techniczne wypełnij formularz»
  7. poprawa plagiatu JSA wypełnij formularz»

Potrzebujesz szybkiej pomocy z formatowanie pracy dyplomowej? ?‍♀️
–> Pomoc w formowaniu pracy licencjackiej i magisterskiej
–> Kurs formatowanie pracy dyplomowej

Nie wiem, jak zacząć. Masz coś dla mnie?
–> E-book- Jak Napisać Pracę Dyplomową W Tydzień

–> Pobierz przykładową pracę licencjacką

spis treści WordJak zrobić spis treści w pracy dyplomowej? Word 2016 – wersja dla niecierpliwych

  • Tytuły rozdziałów pracy dyplomowej oznacz jako nagłówek 1 (narzędzia główne → po prawej stronie)
  • Podtytuły pracy dyplomowej oznacz jako nagłówek 2
  • Ustaw formatowanie nagłówka 1 i nagłówka 2 zgodnie z wytycznymi Twojej uczelni (nagłówek 1 → PKM → modyfikuj → ustaw wielkość i parametry czcionki; analogicznie nagłówek 2 i kolejne, jeśli występują)
  • Przejdź na pierwszą stronę swojej pracy dyplomowej
  • Naciśnij odwołania → spis treści → wybierz pierwszy wariant
  • Masz już gotowy spis treści ?

Udało się zrobić spis treści tą metodą? Gratuluję, właśnie zaoszczędziłeś kilkadziesiąt minut.

Coś poszło nie tak? Potrzebujesz bardziej szczegółowych instrukcji? Zapraszam do czytania.

Nie piszę pracy dyplomowej. Muszę zrobić spis treści, ale w innym dokumencie. Przyda mi się ten artykuł?

Oczywiście. Niezależnie od tego, jaki powód Cię tu przywiódł, pokażę Ci, jak zrobić spis treści w Twoim dziele. Sprawdź także pozostałe materiały na temat formatowania technicznego – na pewno Ci się przydadzą.

Jeżeli pracę dyplomową będziesz pisał w przyszłości, to najlepiej już teraz zapisz się na listę mailową (dostaniesz prezent na maila).

Kiedy mam zrobić spis treści w swojej pracy dyplomowej?

Podejrzewam, że spis treści w swojej pracy dyplomowej będziesz robił już po zakończeniu pisania. Większość studentów pisze każdą część w osobnych dokumentach. Potem łączą je w całość i rozpoczynają zmaganie z formatowaniem technicznym.

kiedy robić spis treści w pracy dyplomowej

To normalna praktyka. Nikt raczej nie robi spisów treści do rozdziałów lub fragmentów pracy. 

Jeżeli teraz piszesz pracę, to skup się przede wszystkim na tym. Nie zastanawiaj się, jak zrobić spis treści w Wordzie. Przyjdzie jeszcze na to odpowiedni czas.

W poniższym wpisie znajdziesz grafik pisania pracy dyplomowej, który pozwoli Ci to wszystko ładnie poukładać.

–> Praca licencjacka – jak napisać? 17 prostych kroków

Wzory prac dyplomowych

Zobacz wszystkie przykładowe prace>>

1. Administracja (ZOBACZ)

2. Bezpieczeństwo wewnętrzne (ZOBACZ)

3. Ekonomia, finanse, rachunkowość (ZOBACZ)

4. Logistyka i transport (ZOBACZ)

5. Marketing (ZOBACZ)

6. Pedagogika (ZOBACZ)

7. Pedagogika. Edukacja przedszkolna (ZOBACZ)

8. Pedagogika. Edukacja wczesnoszkolna (ZOBACZ)

9. Pielęgniarstwo (ZOBACZ)

10. Psychologia (ZOBACZ)

11. Ratownictwo medyczne (ZOBACZ)

12. Resocjalizacja (ZOBACZ)

13. Turystyka (ZOBACZ)

14. Zarządzanie (ZOBACZ)

15. Dietetyka (ZOBACZ)

16. Filologia polska (ZOBACZ)

17. Fizjoterapia (ZOBACZ)

18. Informatyka (ZOBACZ)

19. Prawo (ZOBACZ)

20. Filologia angielska (ZOBACZ)

21. Rolnictwo (ZOBACZ)

Dlaczego warto?

Przeczytaj ofertę>>

Zobacz opinie >>

Czy mogę zrobić ręczny spis treści w Wordzie?

Tak, możesz. Jeżeli chcesz zdenerwować promotora, jest to naprawdę świetny sposób. Niestety ręczny spis treści to jeszcze powszechna praktyka, szczególnie wśród studentów trochę starszej daty. Na 100 prac dyplomowych oddawanych na uczelniach, średnio w 10–12 spis treści wygląda tak jak poniżej.

ręczny spis treści w pracach dyplomowych

Sam przyznasz, że to trochę słabe. Niestety, tak właśnie wygląda spis treści w pracy dyplomowej zrobiony ręcznie. To taki podstawowy argument przemawiający za obniżeniem oceny Twojej pracy.

Twój spis treści też tak wygląda? Denerwuje Cię, że ręcznie musisz wstawiać numery stron za każdym razem, gdy zmieniłeś coś w swojej pracy dyplomowej? Denerwuje Cię, że musisz robić ręczne wykropkowanie? Nad tworzeniem spisu treści marnujesz kolejną godzinę?

W takim razie ten wpis jest szczególnie dla Ciebie. Czytaj uważnie i zastosuj instrukcje tutaj zawarte. Word możne pracować za Ciebie.

Jak zrobić spis treści pracy dyplomowej w Wordzie 2016? Krok po kroku

1. Otwórz swoją pracę w Wordzie 2016

Jak zrobić spis treści w wordzie 2016
Ten edytor i jego nowsze wersje polecam do pisania pracy dyplomowej

2. Otwórz wytyczne swojej uczelni i sprawdź wytyczne formatowania tytułów i podtytułów

Wytyczne uczelni spis treści
Przykładowe wytyczne
spis treści wytyczne uczelni
Przykładowe wytyczne

Nie mogę znaleźć w wytycznych uczelni tych informacji. / Nie dostałem wytycznych uczelni. / Nie mam czasu szukać. Co robić?

Zastosuj standardowe wytyczne odnośnie do podtytułów i tytułów. Potem najwyżej to zmienisz.

  • Tytuł: Times New Roman, Czcionka 16, pogrubiona, wyśrodkowana,
  • Podtytuł: Times New Roman, Czcionka 14, pogrubiona, wyrównana do lewej

3. Ustaw formatowanie nagłówka 1 i nagłówka 2

wybierz narzędzia główne
Wybierz narzędzia główne → Kliknij prawym klawisze myszki nagłówek 1 i wybierz „modyfikuj”

Ustaw nagłówek 1
Ustaw czcionkę nagłówka 1, wyśrodkowanie i pogrubienie. Tak będą wyglądały tytuły rozdziałów

Ustawienie podtytułów
Zrób to samo z nagłówkiem 2 

3. Tytułom rozdziałów nadaj nagłówek 1

tytuły w spisie treści nagłówek 1
Zaznacz tytuł rozdziału i oznacz go jako Nagłówek 1. Pamiętaj, że wstęp, zakończenie, bibliografia, spis rysunków, spis wykresów, spis tabel to także tytuły, czyli musisz je oznaczyć jako nagłówek 1

4. Tytułom podrozdziałów nadaj nagłówek 2

W spisie treści podtytułom nadaj nagłówek 2
Zaznacz tytuły podrozdziałów i oznacz je jako Nagłówek 2. Jeśli masz punkty w swoich podrozdziałach, np. „1.2.1 Ustawa z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej” – zaznacz je jako nagłówek 3 i tak dalej

5. Zrób automatyczny spis treści

Teraz najważniejsze. Przejdź na pierwszą stronę swojej pracy dyplomowej i zrób automatyczny spis treści.

Generuj spis treści w Wordzie 2016
Odwołania → Spis treści → wybierz pierwszy wariant → wybierz spis automatyczny 1 z 3 nagłówkami.

Po chwili Twoim oczom ukaże się taki oto piękny spis treści.

automatyczny spis treści Word 2016
Przykładowy spis treści wygenerowany automatycznie w Wordzie

7. Sformatuj spis treści według wytycznych uczelni

Czyli zazwyczaj czcionka 12, interlinia 1, czasami pogrubienia tytułów.

Jak zrobić automatyczny spis treści w pracy dyplomowej? Poradnik wideo

Jak zrobić spis treści w Wordzie 2016? Mapa myśli w PDF

–> Sprawdź mapę myśli PDF

 

Zmieniły się numery stron. / Zmieniły się tytuły rozdziałów w mojej pracy dyplomowej. Jak aktualizować spis treści?

Kliknij lewym klawiszem swój spis treści → wybierz: Aktualizuj cały spis → Aktualizacja wyłącznie numerów stron

Jak zaktualizować numery stron w spisie treści
Kliknij lewym klawiszem swój spis treści → wybierz: Aktualizuj cały spis → Aktualizacja całego spisu

jak zaktualizować cały spis treści

Co może pójść nie tak przy robieniu spisu treści w Wordzie?

Chociaż robienie spisu treści w Wordzie nie należy do skomplikowanych czynności, to zawsze coś może pójść nie tak.

1. Brakuje tytułów/podtytułów rozdziałów

Przejrzyj całą pracę dyplomową i sprawdź, czy wszystkim tytułom i podtytułom nadałeś odpowiednie nagłówki. Zaktualizuj, teraz powinno być wszystko OK.

2. Spis treści zajmuje kilka stron

Popraw formatowanie spisu treści. Możesz zmniejszyć interlinie, zmniejszyć czcionkę itp. Pamiętaj o tym, że jeżeli Twoja praca ma kilkadziesiąt/kilkaset stron, wiele tytułów i podtytułów, to spis treści może zajmować kilka stron. Nie może to zostać potraktowane jako błąd.

3. W spisie treści znajdują się fragmenty tekstu rozdziałów

Może się zdarzyć, że po wygenerowania spisu treści jego fragmenty będą wyglądały tak jak poniżej:

błędy jakie możesz popełnić w spisie treści pracy dyplomowej
Fragmenty tekstów rozdziałów widoczne w spisie treści

Co się stało? Dlaczego w spisie treści są fragmenty tekstu? Widocznie zaznaczyłeś przez przypadek albo nieświadomie jako nagłówki coś więcej niż tylko tytuły. Przenieś się do danego miejsca w pracy (CTRL + lewy klawisz myszy) i oznacz to jako zwykły tekst, a nie nagłówek.

Mam już automatyczny spis treści w swojej pracy dyplomowej. Jak mogę go jeszcze wykorzystać?

Nie wiem, czy wiesz, ale automatyczny spis treści umożliwia Ci łatwą nawigację po dokumencie.

Jak nawigować po spisie treści
Wystarczy, że naciśniesz CTRL i klikniesz lewym klawiszem myszy na dany tytuł, a od razu przeniesiesz się do określonego miejsca w dokumencie

Jak poprawnie sformatować spis treści w pracy dyplomowej?

Przed oddaniem pracy do sprawdzenia zerknij jeszcze na spis treści i sprawdź kilka elementów:

  • Numery stron ze spisu muszą zgadzać się z pracą. Niezgodność numerów to częsty błąd. Sprawdź jeszcze raz numery stron.
  • Sprawdź, czy nie pominąłeś żadnego tytułu lub podtytułu. Pamiętaj o wstępie, zakończeniu, bibliografii, aneksach itp.
  • Format spisu treści musi być zgodny z formatowaniem całej pracy. Czyli sprawdź wytyczne swojej uczelni i dostosuj pod nie spis treści.
  • Czasami tytuły rozdziałów muszą być pogrubione albo napisane WIELKIMI LITERAMI. Sprawdź, jak jest u Ciebie.
  • Pamiętaj, aby spis treści znajdował się w odpowiednim miejscu pracy. Sprawdź w tym celu wytyczne uczelni, ale zwykle jest to druga strona pracy, zaraz po stronie tytułowej.

Jednolity System Antyplagiatowy pokazał spis treści w mojej pracy dyplomowej jako plagiat. Co mam zrobić?

Odpowiedź jest prosta. Spis treści nie może zostać uznany za plagiat i powinien zostać wyłączony ze sprawdzenia.

Więcej na ten temat znajdziesz w naszym kursie:

–> Poprawa Plagiatu JSA

Chcesz wiedzieć więcej na temat JSA? Przeczytaj:

–> Jednolity System Antyplagiatowy. Wszystko, co musisz wiedzieć

Pokazałeś, jak zrobić spis treści w Wordzie 2016, a jak mam zrobić spis treści w starszych wersjach Worda?

Polecam używać jak najnowszych wersji Worda. Jeżeli jednak nie zamierzasz przechodzić na nowsze wersje, poniżej przedstawiam Ci sposoby na wygenerowanie spisu treści w starszych wersjach Worda.

Czy te sposoby zadziałają? Nie wiem, ale wybrałem filmiki, które mają najwięcej wyświetleń i pozytywnych komentarzy.

Jak zrobić spis treści w Wordzie 2013?

Jak zrobić spis treści w Wordzie 2010?

Jak zrobić spis treści w Wordzie 2007?

Jak zrobić spis treści w Wordzie 2003?

Piszę pracę w innym programie. Jak mam zrobić spis treści?

Nie polecam innych edytorów do pisania pracy dyplomowej. I to wcale nie dlatego, że Bill Gates płaci mi za promowanie pakietu Office. Dlaczego pracę dyplomową należy pisać w Wordzie i to najlepiej w jak najnowszej wersji? Podam Ci na szybko kilka powodów:

  • Powszechność. Obsługę Worda zna prawie każdy. Są tysiące poradników, zarówno po polsku, jak i w innych językach. Jeżeli będziesz miał jakiś problem podczas obsługi tego programu, wystarczy, że wpiszesz szukaną frazę w Google i od razu trafisz na odpowiedni poradnik.
  • Standaryzacja. Podam Ci przykład. Wysyłasz pracę do sprawdzenia w formacie doc., promotor odsyła sprawdzoną pracę z komentarzami na marginesie. Wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku. Teraz zastanów się, co będzie, jeżeli pracę napiszesz w WPS Office Writer. Czy chcesz przekonywać promotora, aby przerzucił się na Twój niszowy edytor, bo Ty nie chcesz wspierać Microsoftu?
  • Wydruk pracy. Jeżeli już szczęśliwie dobrniesz do końca pracy, to będziesz musiał ją wydrukować. Czy Pani pracująca na kserze będzie się zastanawiała, jak otworzyć plik z Twoją pracą? Sam odpowiedz na postawione pytanie.

Jak zrobić spis treści w Open Office?

No dobrze, jeżeli już napisałeś pracę w Open Office, to tutaj masz poradnik, jak zrobić spis treści.

Jak możesz mi pomóc z formatowaniem technicznym pracy dyplomowej?

Masz problem z formatowaniem technicznym pracy dyplomowej? Zobacz, co mogę Ci zaoferować ⬇

Na początku spróbuj zrobić to sam:

–> Formatowanie pracy dyplomowej. 17 najważniejszych elementów

E-book- Jak napisać pracę dyplomową w tydzień?okładka ebooka jak szybko napisac prace dyplomową?Pobieram teraz>>

Dlaczego ten e-book może Ci bardzo pomóc?

  1. 85 stron samych konkretów- materiał do błyskawicznego wykorzystania.
  2. Pokaże Ci jak zacząć już za 5 minut. Bez zastanawiania się i marnowania czasu.
  3. Pokonasz perfekcjonizm i przestaniesz okładać na później.
  4. Dowiesz się jak pisać pracę 10 razy szybciej, stosując metodę Magistra na 5.
  5. Uprościliśmy temat, jak tylko się dało. Zrozumiesz, nawet jak nigdy nie pisałeś żadnej pracy.
  6. Przeczytasz w godzinę. Już nie musisz marnować czasu na dojazdy na uczelnie i seminaria.
  7. Dostęp w 30 sekund. Materiał dostaniesz w prosto na maila.
  8. Dostajesz dostęp do wszystkich aktualizacji. Ten produkt to mój absolutny priorytet. Cały czas go ulepszam i dodaje nowe materiały.
  9. Dużo przykładów. Nie wymyślasz nic od nowa.
  10. Schematy i wzory działania. Prowadzimy Cię jak po sznurku.
  11. Dodatkowe ćwiczenia. Zaczniesz działać już na 5 minut.
  12. Za cenę 4 kaw w Żabce. 

Pobieram teraz>>

Nie dajesz rady z formatowaniem? Masz 2 opcje:

–> Zleć nam formatowanie całej pracy. Sprawdź ofertę.

Zrobiłem formatowanie techniczne pracy – co dalej?

Wysyłaj pracę do sprawdzenia w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym:
–> Jednolity System Antyplagiatowy. Wszystko, co musisz wiedzieć
–> Jednolity System Antyplagiatowy. Najczęściej zadawane pytania

Przygotuj się do obrony swojej pracy:
–> Obrona pracy dyplomowej. Kompletny poradnik

Masz problem ze swoją pracą dyplomową?

W tym możemy Ci pomóc
Wypełnij formularz, odpowiedź dostaniesz w max. 24 H

  1. temat pracy –wypełnij formularz»
  2. plan pracy  wypełnij formularz»
  3. bibliografia wypełnij formularz»
  4. metodologia badań i narzędzie badawcze wypełnij formularz»
  5. rozdział badawczy wypełnij formularz»
  6. formatowanie techniczne wypełnij formularz»
  7. poprawa plagiatu JSA wypełnij formularz»

Nie zapomnij o prezencie!

Komentarz do “Jak zrobić spis treści w Wordzie? Kompletny poradnik

  • 6 lipca 2023 o 03:02
    Permalink

    Dlaczego nikt nie poruszy tematu tego, iż zaznaczając: Wstęp, Zakończenie i Bibliografię system wstawia przed nazwą również numery rozdziałów. Jak się tego pozbyć? Jak sprawić by nie wyglądało to tak: „Rozdział I. Wstęp”
    Sama usunięcie numerowania nic nie daje. Po zapisaniu zmian i otworzeniu pliku ponownie jest dokładnie to samo..

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spis treści artykułu

Spis