Ostatnia aktualizacja 19 września 2024
Jak zrobić spis treści w Wordzie? Pytanie zadawane przez tysiące studentów, którzy zmarnowali wiele godzin na ręcznym robieniu tej części pracy. W tym wpisie pokażę Ci, jak szybko zrobić spis treści w pracy dyplomowej. Same konkrety do wdrożenia w kilka minut.
Potrzebujesz pomocy z pracą? Kliknij>>
Masz problem ze swoją pracą dyplomową?
W tym możemy Ci pomóc
Wypełnij formularz, odpowiedź dostaniesz w max. 24 H
- temat pracy –wypełnij formularz»
- plan pracy wypełnij formularz»
- bibliografia wypełnij formularz»
- metodologia badań i narzędzie badawcze wypełnij formularz»
- rozdział badawczy wypełnij formularz»
- formatowanie techniczne wypełnij formularz»
- poprawa plagiatu JSA wypełnij formularz»
Potrzebujesz szybkiej pomocy z formatowanie pracy dyplomowej? ?♀️
–> Pomoc w formowaniu pracy licencjackiej i magisterskiej
–> Kurs formatowanie pracy dyplomowej
Nie wiem, jak zacząć. Masz coś dla mnie?
–> E-book- Jak Napisać Pracę Dyplomową W Tydzień
–> Pobierz przykładową pracę licencjacką
Jak zrobić spis treści w pracy dyplomowej? Word 2016 – wersja dla niecierpliwych
- Tytuły rozdziałów pracy dyplomowej oznacz jako nagłówek 1 (narzędzia główne → po prawej stronie)
- Podtytuły pracy dyplomowej oznacz jako nagłówek 2
- Ustaw formatowanie nagłówka 1 i nagłówka 2 zgodnie z wytycznymi Twojej uczelni (nagłówek 1 → PKM → modyfikuj → ustaw wielkość i parametry czcionki; analogicznie nagłówek 2 i kolejne, jeśli występują)
- Przejdź na pierwszą stronę swojej pracy dyplomowej
- Naciśnij odwołania → spis treści → wybierz pierwszy wariant
- Masz już gotowy spis treści ?
Udało się zrobić spis treści tą metodą? Gratuluję, właśnie zaoszczędziłeś kilkadziesiąt minut.
Coś poszło nie tak? Potrzebujesz bardziej szczegółowych instrukcji? Zapraszam do czytania.
Nie piszę pracy dyplomowej. Muszę zrobić spis treści, ale w innym dokumencie. Przyda mi się ten artykuł?
Oczywiście. Niezależnie od tego, jaki powód Cię tu przywiódł, pokażę Ci, jak zrobić spis treści w Twoim dziele. Sprawdź także pozostałe materiały na temat formatowania technicznego – na pewno Ci się przydadzą.
Jeżeli pracę dyplomową będziesz pisał w przyszłości, to najlepiej już teraz zapisz się na listę mailową (dostaniesz prezent na maila).
Kiedy mam zrobić spis treści w swojej pracy dyplomowej?
Podejrzewam, że spis treści w swojej pracy dyplomowej będziesz robił już po zakończeniu pisania. Większość studentów pisze każdą część w osobnych dokumentach. Potem łączą je w całość i rozpoczynają zmaganie z formatowaniem technicznym.
To normalna praktyka. Nikt raczej nie robi spisów treści do rozdziałów lub fragmentów pracy.
Jeżeli teraz piszesz pracę, to skup się przede wszystkim na tym. Nie zastanawiaj się, jak zrobić spis treści w Wordzie. Przyjdzie jeszcze na to odpowiedni czas.
W poniższym wpisie znajdziesz grafik pisania pracy dyplomowej, który pozwoli Ci to wszystko ładnie poukładać.
–> Praca licencjacka – jak napisać? 17 prostych kroków
Pobierz Wzory Prac Dyplomowych >>
Wzory prac dyplomowych
Zobacz wszystkie przykładowe prace>>
1. Administracja (ZOBACZ)
2. Bezpieczeństwo wewnętrzne (ZOBACZ)
3. Ekonomia, finanse, rachunkowość (ZOBACZ)
4. Logistyka i transport (ZOBACZ)
5. Marketing (ZOBACZ)
6. Pedagogika (ZOBACZ)
7. Pedagogika. Edukacja przedszkolna (ZOBACZ)
8. Pedagogika. Edukacja wczesnoszkolna (ZOBACZ)
9. Pielęgniarstwo (ZOBACZ)
10. Psychologia (ZOBACZ)
11. Ratownictwo medyczne (ZOBACZ)
12. Resocjalizacja (ZOBACZ)
13. Turystyka (ZOBACZ)
14. Zarządzanie (ZOBACZ)
15. Dietetyka (ZOBACZ)
16. Filologia polska (ZOBACZ)
17. Fizjoterapia (ZOBACZ)
18. Informatyka (ZOBACZ)
19. Prawo (ZOBACZ)
20. Filologia angielska (ZOBACZ)
21. Rolnictwo (ZOBACZ)
Dlaczego warto?
Przeczytaj ofertę>>
Zobacz opinie >>
Oczywiście. Sprawdź ten artykuł:
Jak napisać dobry plan pracy licencjackiej i magisterskiej>>
Czy mogę zrobić ręczny spis treści w Wordzie?
Tak, możesz. Jeżeli chcesz zdenerwować promotora, jest to naprawdę świetny sposób. Niestety ręczny spis treści to jeszcze powszechna praktyka, szczególnie wśród studentów trochę starszej daty. Na 100 prac dyplomowych oddawanych na uczelniach, średnio w 10–12 spis treści wygląda tak jak poniżej.
Sam przyznasz, że to trochę słabe. Niestety, tak właśnie wygląda spis treści w pracy dyplomowej zrobiony ręcznie. To taki podstawowy argument przemawiający za obniżeniem oceny Twojej pracy.
Twój spis treści też tak wygląda? Denerwuje Cię, że ręcznie musisz wstawiać numery stron za każdym razem, gdy zmieniłeś coś w swojej pracy dyplomowej? Denerwuje Cię, że musisz robić ręczne wykropkowanie? Nad tworzeniem spisu treści marnujesz kolejną godzinę?
W takim razie ten wpis jest szczególnie dla Ciebie. Czytaj uważnie i zastosuj instrukcje tutaj zawarte. Word możne pracować za Ciebie.
Jak zrobić spis treści pracy dyplomowej w Wordzie 2016? Krok po kroku
Uwaga! Poniższe wskazówki dotyczą Worda 2016. Masz starszą wersję? Na końcu artykułu znajdziesz filmiki z instrukcją, jak zrobić spis treści w starszych wersjach Worda.
1. Otwórz swoją pracę w Wordzie 2016
2. Otwórz wytyczne swojej uczelni i sprawdź wytyczne formatowania tytułów i podtytułów
Nie mogę znaleźć w wytycznych uczelni tych informacji. / Nie dostałem wytycznych uczelni. / Nie mam czasu szukać. Co robić?
Zastosuj standardowe wytyczne odnośnie do podtytułów i tytułów. Potem najwyżej to zmienisz.
- Tytuł: Times New Roman, Czcionka 16, pogrubiona, wyśrodkowana,
- Podtytuł: Times New Roman, Czcionka 14, pogrubiona, wyrównana do lewej
3. Ustaw formatowanie nagłówka 1 i nagłówka 2
3. Tytułom rozdziałów nadaj nagłówek 1
4. Tytułom podrozdziałów nadaj nagłówek 2
5. Zrób automatyczny spis treści
Teraz najważniejsze. Przejdź na pierwszą stronę swojej pracy dyplomowej i zrób automatyczny spis treści.
Po chwili Twoim oczom ukaże się taki oto piękny spis treści.
7. Sformatuj spis treści według wytycznych uczelni
Czyli zazwyczaj czcionka 12, interlinia 1, czasami pogrubienia tytułów.
Jak zrobić automatyczny spis treści w pracy dyplomowej? Poradnik wideo
Jak zrobić spis treści w Wordzie 2016? Mapa myśli w PDF
Zmieniły się numery stron. / Zmieniły się tytuły rozdziałów w mojej pracy dyplomowej. Jak aktualizować spis treści?
Kliknij lewym klawiszem swój spis treści → wybierz: Aktualizuj cały spis → Aktualizacja wyłącznie numerów stron
Kliknij lewym klawiszem swój spis treści → wybierz: Aktualizuj cały spis → Aktualizacja całego spisu
Co może pójść nie tak przy robieniu spisu treści w Wordzie?
Chociaż robienie spisu treści w Wordzie nie należy do skomplikowanych czynności, to zawsze coś może pójść nie tak.
1. Brakuje tytułów/podtytułów rozdziałów
Przejrzyj całą pracę dyplomową i sprawdź, czy wszystkim tytułom i podtytułom nadałeś odpowiednie nagłówki. Zaktualizuj, teraz powinno być wszystko OK.
2. Spis treści zajmuje kilka stron
Popraw formatowanie spisu treści. Możesz zmniejszyć interlinie, zmniejszyć czcionkę itp. Pamiętaj o tym, że jeżeli Twoja praca ma kilkadziesiąt/kilkaset stron, wiele tytułów i podtytułów, to spis treści może zajmować kilka stron. Nie może to zostać potraktowane jako błąd.
3. W spisie treści znajdują się fragmenty tekstu rozdziałów
Może się zdarzyć, że po wygenerowania spisu treści jego fragmenty będą wyglądały tak jak poniżej:
Co się stało? Dlaczego w spisie treści są fragmenty tekstu? Widocznie zaznaczyłeś przez przypadek albo nieświadomie jako nagłówki coś więcej niż tylko tytuły. Przenieś się do danego miejsca w pracy (CTRL + lewy klawisz myszy) i oznacz to jako zwykły tekst, a nie nagłówek.
Mam już automatyczny spis treści w swojej pracy dyplomowej. Jak mogę go jeszcze wykorzystać?
Nie wiem, czy wiesz, ale automatyczny spis treści umożliwia Ci łatwą nawigację po dokumencie.
Jak poprawnie sformatować spis treści w pracy dyplomowej?
Przed oddaniem pracy do sprawdzenia zerknij jeszcze na spis treści i sprawdź kilka elementów:
- Numery stron ze spisu muszą zgadzać się z pracą. Niezgodność numerów to częsty błąd. Sprawdź jeszcze raz numery stron.
- Sprawdź, czy nie pominąłeś żadnego tytułu lub podtytułu. Pamiętaj o wstępie, zakończeniu, bibliografii, aneksach itp.
- Format spisu treści musi być zgodny z formatowaniem całej pracy. Czyli sprawdź wytyczne swojej uczelni i dostosuj pod nie spis treści.
- Czasami tytuły rozdziałów muszą być pogrubione albo napisane WIELKIMI LITERAMI. Sprawdź, jak jest u Ciebie.
- Pamiętaj, aby spis treści znajdował się w odpowiednim miejscu pracy. Sprawdź w tym celu wytyczne uczelni, ale zwykle jest to druga strona pracy, zaraz po stronie tytułowej.
Jednolity System Antyplagiatowy pokazał spis treści w mojej pracy dyplomowej jako plagiat. Co mam zrobić?
Odpowiedź jest prosta. Spis treści nie może zostać uznany za plagiat i powinien zostać wyłączony ze sprawdzenia.
Więcej na ten temat znajdziesz w naszym kursie:
Chcesz wiedzieć więcej na temat JSA? Przeczytaj:
–> Jednolity System Antyplagiatowy. Wszystko, co musisz wiedzieć
Pokazałeś, jak zrobić spis treści w Wordzie 2016, a jak mam zrobić spis treści w starszych wersjach Worda?
Polecam używać jak najnowszych wersji Worda. Jeżeli jednak nie zamierzasz przechodzić na nowsze wersje, poniżej przedstawiam Ci sposoby na wygenerowanie spisu treści w starszych wersjach Worda.
Czy te sposoby zadziałają? Nie wiem, ale wybrałem filmiki, które mają najwięcej wyświetleń i pozytywnych komentarzy.
Jak zrobić spis treści w Wordzie 2013?
Jak zrobić spis treści w Wordzie 2010?
Jak zrobić spis treści w Wordzie 2007?
Jak zrobić spis treści w Wordzie 2003?
Piszę pracę w innym programie. Jak mam zrobić spis treści?
Nie polecam innych edytorów do pisania pracy dyplomowej. I to wcale nie dlatego, że Bill Gates płaci mi za promowanie pakietu Office. Dlaczego pracę dyplomową należy pisać w Wordzie i to najlepiej w jak najnowszej wersji? Podam Ci na szybko kilka powodów:
- Powszechność. Obsługę Worda zna prawie każdy. Są tysiące poradników, zarówno po polsku, jak i w innych językach. Jeżeli będziesz miał jakiś problem podczas obsługi tego programu, wystarczy, że wpiszesz szukaną frazę w Google i od razu trafisz na odpowiedni poradnik.
- Standaryzacja. Podam Ci przykład. Wysyłasz pracę do sprawdzenia w formacie doc., promotor odsyła sprawdzoną pracę z komentarzami na marginesie. Wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku. Teraz zastanów się, co będzie, jeżeli pracę napiszesz w WPS Office Writer. Czy chcesz przekonywać promotora, aby przerzucił się na Twój niszowy edytor, bo Ty nie chcesz wspierać Microsoftu?
- Wydruk pracy. Jeżeli już szczęśliwie dobrniesz do końca pracy, to będziesz musiał ją wydrukować. Czy Pani pracująca na kserze będzie się zastanawiała, jak otworzyć plik z Twoją pracą? Sam odpowiedz na postawione pytanie.
Jak zrobić spis treści w Open Office?
No dobrze, jeżeli już napisałeś pracę w Open Office, to tutaj masz poradnik, jak zrobić spis treści.
Jak możesz mi pomóc z formatowaniem technicznym pracy dyplomowej?
Masz problem z formatowaniem technicznym pracy dyplomowej? Zobacz, co mogę Ci zaoferować
Na początku spróbuj zrobić to sam:
–> Formatowanie pracy dyplomowej. 17 najważniejszych elementów
Jak napisać pracę w tydzień?
E-book- Jak napisać pracę dyplomową w tydzień?Pobieram teraz>>
Dlaczego ten e-book może Ci bardzo pomóc?
- 85 stron samych konkretów- materiał do błyskawicznego wykorzystania.
- Pokaże Ci jak zacząć już za 5 minut. Bez zastanawiania się i marnowania czasu.
- Pokonasz perfekcjonizm i przestaniesz okładać na później.
- Dowiesz się jak pisać pracę 10 razy szybciej, stosując metodę Magistra na 5.
- Uprościliśmy temat, jak tylko się dało. Zrozumiesz, nawet jak nigdy nie pisałeś żadnej pracy.
- Przeczytasz w godzinę. Już nie musisz marnować czasu na dojazdy na uczelnie i seminaria.
- Dostęp w 30 sekund. Materiał dostaniesz w prosto na maila.
- Dostajesz dostęp do wszystkich aktualizacji. Ten produkt to mój absolutny priorytet. Cały czas go ulepszam i dodaje nowe materiały.
- Dużo przykładów. Nie wymyślasz nic od nowa.
- Schematy i wzory działania. Prowadzimy Cię jak po sznurku.
- Dodatkowe ćwiczenia. Zaczniesz działać już na 5 minut.
- Za cenę 4 kaw w Żabce.
Nie dajesz rady z formatowaniem? Masz 2 opcje:
–> Zleć nam formatowanie całej pracy. Sprawdź ofertę.
Zrobiłem formatowanie techniczne pracy – co dalej?
Wysyłaj pracę do sprawdzenia w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym:
–> Jednolity System Antyplagiatowy. Wszystko, co musisz wiedzieć
–> Jednolity System Antyplagiatowy. Najczęściej zadawane pytania
Przygotuj się do obrony swojej pracy:
–> Obrona pracy dyplomowej. Kompletny poradnik
Potrzebujesz pomocy z pracą? Kliknij>>
Masz problem ze swoją pracą dyplomową?
W tym możemy Ci pomóc
Wypełnij formularz, odpowiedź dostaniesz w max. 24 H
- temat pracy –wypełnij formularz»
- plan pracy wypełnij formularz»
- bibliografia wypełnij formularz»
- metodologia badań i narzędzie badawcze wypełnij formularz»
- rozdział badawczy wypełnij formularz»
- formatowanie techniczne wypełnij formularz»
- poprawa plagiatu JSA wypełnij formularz»
Dlaczego nikt nie poruszy tematu tego, iż zaznaczając: Wstęp, Zakończenie i Bibliografię system wstawia przed nazwą również numery rozdziałów. Jak się tego pozbyć? Jak sprawić by nie wyglądało to tak: „Rozdział I. Wstęp”
Sama usunięcie numerowania nic nie daje. Po zapisaniu zmian i otworzeniu pliku ponownie jest dokładnie to samo..